• mü'minlere peygamberin evindeyken zengin kalkışı yapmalarını tavsiye eden suredir.

    ben o zamanlarda yaşıyor olsam ve iman ettiğim dinin peygamberi gelip bana "ya böyle böyle bir vahy geldi" dese, çok bozulurum açıkcası.

    + bu nasıl vahy böyle arkadaşım, saf buldun yemliyorsun yeminle
    - ya vallaha bak, ben istiyorum ki oturalım muhabbet edelim saatlerce ama emir böyle.. n'apalım hacı, karşı mı çıkalım koca yaradana?
    + ya bırak açık açık de ki seni evimde istemiyorum. oturmayı bilmiyorsun kalkmayı bilmiyorsun. şakaları bilmezsin oyunları bilmezsin.. ama böyle kutsal kitap vahy falan ayıp oluyor.

    insan düşününce sanki bir sonraki ayet şöyle olabilirmiş gibi geliyor;

    "ey iman edenler! siz her hafta bir miktar (yarım olur, cumhuriyet olur) altın toplayıp peygambere verin. çünkü peygamber'in eli bu aralar biraz sıkışık (darda); o şimdi gurur yapar almam falan der; hemen "oh ne iyiymiş altın da cebime kalır" diye peygamberinize sırt çevirmeyin. evinin önünde ufak bir tas var ya, heh oraya sessizce bırakın altınları. şüphesiz ki (daha sonra) ben size geri döneceğim."

    ( menşe )
  • tüm zamanlara indirilmiş bir kitabın buyruklarındandır. ama ben ne zaman hz muhammed'inn evine konuk olurum, hatice anamızdan ne vakit birşey istemek nasip olur da o bana perde ardından "alıver şunu" der bilemiyorum.
    bakıcaz artık bi çaresine.
  • "hakkında yorum yapsam başıma birşey gelir mi lan acaba?" diyerek korktuğum ayet.

    ey bu entryi okuyanlar, bu entryi zamanın ötesine göndermeyin, çünkü bu hareketiniz calculus119'u üzmekte. akıllı olun, sıçarım bacağınıza.
  • hiç tartışılmamasıyla büyük tartışma yaratan ayet...

    normalde tüm dini entrylerde "dinci-laik çatışması" ya da şiddetine göre "atesit-laik çatışması" varken söz bu ayete geldiğinde iman gücü yüksek gençlerin pek sesi çıkmıyor.

    "pis atesitler, zındık laikler; kafanıza göre yorumlayıp yalan söylemeyin; meselenin aslı budur" diyen de yok... yoksa???
  • fantastik psikolojik savunma mekanizmalarıyla akla yatkın yaması yapılmaya çalışılan ayet. teoriye göre nerdeyse tamamında insan ırkının erkek cinsine doğrudan emirler veren bir kitapta, bu defa cümlelerin anlamı hoşumuza gitmediği için peygambere direkt atfedilmiş bir ayeti, cümlenin apaçık gözüken anlamını bertaraf ederek öznesini haşa değiştirmemiz ve tüm insanlara genellememiz gerekmekte. sonuç olarak, zaten son derece gizemli bir durum olan tanrının seçtiği insanlar üzerinden emirlerini iletme işini yaparken yazdırdığı kitabı mecaz oyunları ve imalarla iyice anlaşılmaz hale getirmekte olduğuna iman etmemiz gerekiyor. her canlı bir gün ölümü tadacaktır ama ölüm korkusu da gerçeklerden korkanlar içindir. hayatın tadını çıkarın.
  • --- spoiler ---

    allah'ın resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikahlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. çünkü bu allah katında büyük bir günahtır.

    --- spoiler ---

    sofrayı oturmayı kalkmayı geçtim, ayetin en insancıl yanı burasıdır. peygambere dayısının, halasının, teyzesinin, amcasının bile kızları helal ama onun ardından eşlerinin evlenmesi günah..

    olacak tabii 600 küsür sayfada böyle şeyler. hz muhammed de insan.
  • nüzul sebebi şudur ;

    ifk olayından sonra, muhammed iyice tedirgin olmaya başlar. birgün eve geldiğinde eşinin ( aişe ) bir erkekle ( ubeydullah, aişenin amcasının oğlu ) konuştuğunu görür ve bu duruma bozulur.

    der ki ;

    - benden izinsiz eve giremezsin !

    ubeydullah haliyle şaşırır ; ne yani ? amcamın kızıyla konuşmak için izin mi alacağım, yoksa onu benden mi kıskanıyorsun ? der.

    muhammed ; evet öyle ! cevabını verince, ubeydullah hiddetlenir ve şöyle der ;

    '' ben senden gencim, eğer olur da benden önce ölürsen, and olsun ki aişe'yi nikahıma alacağım ! ''

    ahzab 53 ;

    ''...peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. sizin allah'ın resûlünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz. çünkü bu, allah katında büyük (bir günah) tır. ''

    ayetleri anlamak istiyorsanız eğer nüzul sebebiyle birlikte okumaya çalışın, emin olun ufkunuz katlanacaktır.
  • kur-an'ı kerim'de daha önce dikkatimi çeken başka ayetler olmuştu elbet. hatta günümüzün savunması "tefsir hatası" ya da günümüze uyarlanmalı iddialarını ekarte edebilmek için bir sürü insanın çevirisinden okudum. şu linkten hatırlamayanlar, unutanlar tekrar bakabilir.

    şimdi ilk önce, yaratıcı diye bir kavram var. sizin onu zihninizle kavramanız mümkün değil. neden ? çünkü, doğal olarak insandan üstün bir varlık(prensip). zihninizdeki imgelem, bi tabii siz insan olacağınız için, insan olacaktır. yani bir tanrı figürünü, insanın düşünmesi doğru bir önerme olamaz.

    ha evet, ben tanrı olsam bunu tebliğ ederdim. neden ederdim ? insanım çünkü. bu ayet açık ve net bir yerlerde(itham etmek istemem çünkü gözümle görmedim), bir şekilde bir insan elinin değdine işarettir.

    bunu okuyup bir kere akıl süzgecinden geçiren zaten buna varacaktır.

    eleştirileri okudum, bir miras bölüşümü ve kadın-zevce ekseni kadar hararetle savunulmamış. iki çeşit savunma var :

    1) hz. muhammed'in örnek bir insan oluşu ve azhab suresinin zaten bunu anlatıyor oluşu. (aslında pasaj çok fazla dezenformasyon doluydu doğal olarak, ama anlatılmak istenen buydu)

    2) bu surenin, sadece hz. muhammed'e değil bir nezaket kuralı olarak, bir bütüne gönderildiği.

    inanan kimselerin dikkatini bozmamak için sadece bu ayet üzerinden soracağım, siz bu ayetin bir yaratıcı tarafından gönderildiğine inanıyor musunuz ? ve neden, ortak paydada buluşabileceğim, zırvaya değil, sebep sonuç ilişkisine dayanan varsayımlarını yazarsa insanlar sevinirim.
  • buna benzer ayetler hep lazım. ağız şapırdatma, yengeye yan gözle bakma, kapıyı çalmadan içeri girme temalı ayetler falan da olsa dünya mükemmel bir yer olurdu. hiç şikayet etmeyin allah emretmedikçe istenmediğiniz yerde durmayı ar edemiyorsanız suç sizin. allah naapsın.
hesabın var mı? giriş yap