• susam sokağındaki büdü karakterinin en sevdiği sayı.
    daha geniş bilgi için (bkz: en sevdiğim sayı altı)
  • senin iki gözün bir burnun var ,bir elinde 5 parmak var ,4 ayagi var iskemlenin ,6 nin yerini tutamazzzz hiççç!!
  • kesin olarak tanimlanmis matematiksel bir nesnedir.kendi tam bolenlerinin toplamidir.
    boyle tam sayilara kusursuz tam sayi denir ve en kucuk kusursuz tamsayi 6'dir.
    ondan sonra gelen 28 dir. kac tane kusursuz tamsayi oldugu bilinmemektedir.
  • büdü'nün vokal yaptığı klibinde edi'nin şaşkın bakışlarının olduğu müziği de eğlenceli şarkı. sözlerini de vereyim tam olsun.

    bazı günler ben oturup da, altı için bir şarkı söylerim, altı
    altı tuğla düşünürüm, bazen de altı çubuk
    altı
    senin iki gözün bir burnun var,
    bir elinde tam beş parmak var,
    dört ayağı var iskemlenin,
    altının yerini tutamaz hiç, altı

    altı en güzel sayı
    bazen büdü bir sayı tut derler bana
    ben hep o sayıyı tutarım
    sevdiğim sayı altı
  • girdiren sayı. (ara: alti birleşip *si)
  • olası -ama olmayacak- bir gripin şarkısı. gün doğumunu hatırlatır.
  • türkiye sineması'nın, tamamı plan sekans çekilen ilk uzun metraj (76 dk) filmi.

    filmin yönetmeni ve projeyi geliştirip senaryosunu da beraber yazdığımız mustafa ateş'le yapılan röportaj için şöyle alayım: http://ilerihaber.org/…ar-sikintili-zamanlari/5001/

    "evrenin bütünlüğü içinde insan ömrü çok kısa bir zaman. evrende milyarlarca yıl içinde zerre kadar bir sürekliliğe sahibiz. ve kesinti olmadan nasıl hayat ilerliyorsa kameraya da o şekilde yansımasını istedim."

    cast & crew
  • kolektif emeğin mükemmel ürünü. zengin hikayesi ve güçlü sinematografisi büyük bir başarıyı haketmesi için yeterliyken, üstelik bir de içinde küçük ama dev bir ekibin döktüğü alın teri ve sergilediği performans ile altı türkiye sineması için gurur duyulacak bir iş. bunlar headline olsun diye değil, sinemayla izleyici olmaktan öte pratik bir ilişkisi olmayan benim filmle ilgili hissettiklerimdir.

    altı, yönetmeninin deyişiyle birbirinden bağımsız süzülen gezegenlerin aslında farkında olmadıkları bir uyum içinde aynı evrende organik bir bağ ile bağlandığını anlatıyor bir bakıma. akışı devam eden hayatların, hayatlarımızın aslında, tam da kendimizin, bu akış içinde birbirine dokunarak süregitmesini temel alıyor ve bizi biz yapan, güneşi batırıp yeniden doğuran dev zamanın küçücük bir parçasını diyalojik bir dille aktarıyor. bazen geçmişin sorgulanmasına, bazen geleceğin kurgulanmasına, bazen de anın akışına şahit oluyoruz altı'da.

    teknik olarak da bir ilk olan altı, türkiye sinemasının ilk tamamı plan sekans çekilmiş filmi. bu açıdan ekip ve oyuncuların performansı çok değerli. kamera açılıyor ve kapanıyor ve herşey o arada olup bitiyor. bu açıdan film, bir sinema projesi olmanın da ötesine geçip bir performans çalışmasına dönüşüyor ve ortaya çok başarılı bir ürün çıkıyor. tüm oyuncuların kesmesiz devam eden film içinde rolleri sinema karakterinin çok ötesinde. bu nedenle pek çoğunun tiyatro tecrübeleri bence kendilerine çok yardımcı olmuş.

    filmde bir genç kadının aniden aldığı haberle hissettiği duyguların şekillenmesine, bir genç adamın dostluk algısını keşfetmesine, bir diğerinin arkadaşlarına beklemedikleri bir anda yaşadıkları düzeni sorgulatmasına, bir ilişkinin an be an dönüşümüne ve daha fazlasına şahit oluyoruz. (bu kısım spoiler oldu galiba.)

    bütçesiz olarak, tamamen projeye inanan sanatçıların ortak emeği ile ortaya konmuş bir yapım altı. yapımında hiçbir katkım bulunamadığı için, böyle güzel bir projenin içinde yer alamadığım için çok üzgün olmakla beraber, ilk izleyicisi olmakla gurur duyuyorum. hakettiği başarıyı elde etmesini dilerim.
  • şeytanın* sayısı neden 666 veya yanılıyorsam benzer sayıdır? batı kültürünün buna dair açıklamasıyla türkçe'nin adlandırması rastgele paralel durumda. yoksa 66 veya 666 sayıları islam'da şeytani değil, tersine ruhani, saygıdeğer. 6666 daha da değerli bir kuran şifreli sayısı.

    şeytan üstünlük/büyüklük/kibir taslayan varlık. özü ve dolayımı eksiklik. numerolojik karşılığı batı mantığında kutsal, yetkin 7/yedinin bir eksiği olan 6/altı. 6/altı, yani yedinin bir altı, astı. sıfırlı katları şeytana uymuyor, melez ve çelişik görünüm arz ediyor galiba. mat kırmızı gibi bir çelişki. eksik ama bütüne yamanmış olacak 60, 600 olsa. onun yerine kendini tekrarlatıyor numeroloji, kendine bakıp, kendini beğenip, kendine gömülmenin basit üstellerini 66, 666 gibi sayılarda buluyor. [fazla bilgi katmadan sessel ve temel birkaç veriyle basit yorumlama/yordama girişimi olarak alınız.]

    [literatürde yedi ve sekizle çok daha az karşılaşılsa da bu motif, goethe'nin erişiminde olan paracelsus'un ein ander erklarung der ganzen astronomie'de bulunabilir. "bir güçlüdür; altı bağımlıdır; sekizinci de güçlüdür" - hatta her nasılsa birinciden bile daha güçlü. bir kraldır; altı onun hizmetkarları ve oğludur. yani burada kral sol ve altı gezegen, ya da petrus bonus'un pretiosamargarita novella'sında (lacinus basımı, 1546) resmedildiği gibi metalik cücemiz de vardır. aslında sekizinci bu metinde görünmez; paracelsus onu kendi icat etmişe benzer. ancak sekizinci, birinciden daha bile "güçlü" olduğu için taç muhtemelen ona bahşedilmiştir.] carl gustav jung - rüyalar

    ["dengesiz" mandalalar zaman zaman ortaya çıkar. kare ya da çapraz işareti olsun daireden farklı olan ve dörde değil, üçe ve beşe dayanan bütün formları kapsar. altı ve on iki sayıları istisnadır. on iki dörde ya da üçe dayanabilir. on iki ay ve zodyakın on iki burcu günlük kullanımda sembolik dairelerdir. ayrıca altı da dairenin bilindik bir sembolüdür. üç idealaştırma ve iradenin (teslis); beş de fiziksel insanın (materyalizm) baskınlığını ifade eder.] carl gustav jung - rüyalar

    (bkz: üstü)
    (bkz: sitte), six, sittin
    (bkz: siesta)
    (bkz: sitte-i sevr)/sitteisevir
    (bkz: gabaaltı), kabaltı
  • --- dikkat, ekşi macera labirent'in bir ki uc dort bölümüdür! şayet buraya bir "bkz" vasıtasıyla gelmediyseniz lütfen (bkz: #22046986) ---

    ------------------
    |.......13......|
    |....*......*....|
    |-------6--------|
    |...1*..2*..3*...|
    |...4*..5*..6*...|
    ------------------
hesabın var mı? giriş yap