• bence filmin adının boğa piyasasıyla ilgisi yok.
    --- spoiler ---

    kendisini öldürmek isteyenleri boğa boğa öldürdüğü için filmin adı böyle olmuş.
    --- spoiler ---

    bugünkü zekamın da böylece sonuna geldik. hoşçakalın.
  • başrolde erkan baş oynuyor. iyi bari, hazine yardımı alamıyordu zaten böyle güzel olmuş.
  • türünü bulamamış film. vereceği mesaja saplanıp kalmış. karakter dönüşümünü son 15 dakikaya sığdırmaya çalışması büyük beceriksizlik.

    seyirciyi çabuk satın alabileceği "büyük resim" üzerinden etkileyip ikna çabasına ne metinsel, ne görsel olarak girişmiyor.

    "ulan beee ne film çekiyoruz" böbürlenmesi üzerinize kusuluyor. köpek-ruh, yılan-ölümsüzlük metafor olarak kullanılıyor mesela, fakat bağlam yok. film sizden, yalın bey'in tövbe ettiği için bu kadar pısırık olduğunu kabullenmenizi bekliyor. karısının motivasyonu zaten evlere şenlik. daha da komiği yalın'ın bize aslında kim olduğu karısı üzerinden "sözlü" olarak anlatılıyor. sahne sahne metafor kuracağız, "alt metin" oluşturacağız gayesiyle film, imaj evreninde entelektüel bir mastürbasyona dönüşüp seyircinin gözüne "pseudo sanat" attırıyor. karakterin açılmasından/açıklanmasından önemli tabii bu işler fksldmslaşdöd.

    iki primatın ortasına konulmuş bir elma resimi ile eşleştirilen karakterlerin, sadece bu analojiyle hikayedeki görevinin ve işlevinin anlaşılmasını istemek komik aslında. sigarasını yakmak için ateşini bulan lilith'i çekiciyle öldürüp, ademin ihtiyacı olan eve hapsedilmiş konformist havvayı yerine koyması nereden baksan iyi hareket de üst anlatıda elle tutulur hiçbir şey yok, referansı kaçırdın mı geçmiş olsun.

    kısaca; kendi fikrine aşık bir yazar ve bir yönetmenin inatla her projede beraber çalışıp, patır patır sıçmasını finanse eden bir piyasanın/sektörün olmasını aklım almıyor. onur saylak'ın mış gibi olan, taklitçi gözü nasıl geçer akçe olabiliyor, nasıl övülüyor enteresan. taklitten kastım "gerçeğin taklidi rererörö" değil "biriciklikten, kendine özgülükten" en uzak "yönetmen".

    ha tabii bu vasatlığı peşin satın alan "fena kafalar abieee" tayfanın ardını ıslatmışlardır. tam "ben feci sinefilim" filmi.
  • onur saylak hakan günday filmi. öncelikle şunu belirtmeliyim, bu ikiliyi seviyorum. yakaladıkları kafa uyumu her projelerinde bana başka bir takım şeyler düşündürüyor. sırf bu sebeple bile teşekkürler.
    film ise bence insanın ikiyüzlülüğüne, şark kurnazlığına, yeri geldiğinde öve öve bitiremediği erdemli ve ahlaklı olma duygularını nasıl görmezden gelebileceğine nokta atışı atıflarda bulunmuş. filmden çıkardığım birkaç cümle;
    -toplumsal bir suç işlediysen ve korkuyorsan yaşamak için elinden gelen çabayı gösterirsin. gerekirse insan da öldürürsün.
    -bir şeyin üstünü tek başına kapatamazsın ama satın aldığın birkaç kişiyle birkaç şeyin üstünü rahatlıkla kapatabilirsin.
    -türkiye kimilerine cennet vatan, kimilerine cehennemin dibi ise bu paranın eşit paylaşıldırılmadığının, adaletin herkes için eşit sonuçlanmadığının bir kanıtıdır.
    kıvanç tatlıtuğ da funda eryiğit de rolünü çok güzel kesmişler. emeğinize sağlık. başarılarınız daim olsun.
  • tekte izleyip bitirene 3 ay bedava üyelik hediye ediyorlarmış. boga boga. bir nevi kabir azabı.

    edit: heeee boğaraktan anlamına geliyormuş. yani “güle güle öldüm” ya da “çekirdek yiye yiye seyrettim” gibisinden aynı kelimenin tekrarı ile yapılan ikileme imiş. vallahi öğrendiğim iyi oldu. ne bu boga boga diyordum. adam boğa boğa ilerliyorum anlamında kullanmış.
  • sevişme sahnesini iyice alınlarından kadrajlamalıydı böyle çok müstehcen olmuş.
  • herkesin son karelerini övdüğü film.
    peki biri bana jandarmanın yanındaki kel adamın nasıl ışınlandığını, puff diye ortadan kaybolduğunu anlatmaya niyeti var mı? adamlar son sahneyi siktir edin ya bu ipneler her boku yer nasılsa diyerek savsaklamışlar
    görsel kel adam jandarma yanında

    görsel kel adamın son görüldüğü an
    ve 5 6 saniye sonra puffd kel adam yokkk

    görsel
  • --- spoiler ---

    filmin sonunda köpek bile paranın yanına yatıyor.
    --- spoiler ---
  • karakter derinliği olmayan, bir takim sembolik fikirler bütünü. sonuçta ay yapım işi. beklentiye girmemek lazım.
    yer yer kar yağışı rüzgar ve --- spoiler ---

    dakikalarca kafamıza gözümüze bazi mitler iniyor. adem havva, elma, yılan... he kardeş daha neler? ateş toprak su tahta. böcekler çürüme hatta çürümenin kitabı filan. e anladık yeğen de bu insanlar gerçekte kim onu anlat! yok durur mu yazarla yönetmen, verdikçe veriyor pide küreğiyle ağzımıza ağzımıza. ''sanat yapıyoruz ulan sen bi şunları da mideye indir'' diye ha babam dayıyorlar aristo'yu, victor hugo'yu vay efendim senfoniyi. yaratılıştan giriyor, evrimden çıkıyor mübarekler, felsefenin mitolojinin içinden geçiyorlar allah ne verdiyse! ekmeksiz götür ulan daha bulamazsın böyle festivallik konsepti diye burun dediklerimize sokuşturuyorlar laf sokmalı aforizma edebiyatını. insan kaçakçısı kasabalı toraman bile felsefe kasıyor hele hele!
    süper sonik kelime oyunları zaten kör göze parmak. yok iktisattan boğa ile boğmak boğası, vay efendim yalın yılan yalan nalçakan filan. üf zekaya bak zekaya.
    eh yeteremeaana deyip çekiyorsun emaneti! basıyorsun ok tuşuna. bir durup düşünüyorsun!
    bilader kim bu insanlar! yalın denen adam tam olarak ne bok yedi! dolandırıcı mi kumpasa mi geldi! kendini affettirmeye mi milletin tekrar anuna goymaya mı çalışıyor! pişman mi, psikopat mi, vicdansız bir düzenbaz mi, kader kurbanı mi! ailesi kim nerede!

    karısı adamı gammazlarken niye peşinden köye geliyor! herifi seviyor mu nefret mi ediyor! hem yargılanmasını sağlayıp, hem onunla köyde düzen kurmaya çalışmasının anlamı ne! işi gücü mesleği yok mu! adam diyor ki ''hapse girersem ne olucu gı'', kadın da ''behleecem'' diyor. bak bak laflara bak. onca insanı dolandırmış kocanı ihbar edeceksin. sonra da çok aşık olduğundan onu doğru yola sevk etmek için onunla yaşamaya devam edeceksin! tam klasik ay yapım melodramı. kadınların efendi adam yerine piç tercih etmesi ve çok aşkı hörmetine at hırsızı bir herifi ailesine tercih edip kendini ona feda etmesi.

    köylüler ulu orta niye yalını öldürmeye çalışıyor! insan öldürmek bu kadar kolay olabilir mi! tamam paraları gitmiş ama adamın babadan dededen neyse evi, altında arabası var! sat şunları zararımızı karşıla, demeleri daha mantıklı değil mi! bakkalda ekmek vermemek nedir! zaten sadece o ev araba 1 milyon yuro eder.
    gürgen ne anlattı o toplantıda, laf mı soktu jest mi yaptı belli değil. ayrıca neden, neden, neden! o kadınlar, kıvanç'a kerkinen kişi bunların neyi! istanbul'dan beraber mi gelimişler orada mı tanışmışlar.
    jandarma kaptırdığı 3 kuruş için cinayetleri neden görmezden gelsin! bu ölenlerin kimsesi yok mu akıbetlerini soruşturacak! bir jandarma nasıl örtbas edebilir 3 cinayeti! ''adaya gaşmışlardır yeaaa, he he tabi adaya''.. what the fuck are you fucking talkin about you!
    o sevismeye çalışma sahnesi neyin nesidir! bu kadar korkunç bir sahneyi çektiniz de kurguda demediniz mi dayım şunu atalım zaten hikayeye de bi faydası yok. gerçi ortada adam akıllı hikaye de yok.
    ayrıca o botlar niye öyle pırıl pırıl lan! karısının saçları niye durmadan bi uzuyor bi kısalıyor. bi sahnede makyajlı birinde makyajsız oluyor!
    100 milyon hacılayıp kenara sadece 1 milyon atmak nedir, vizyonsuz herif! o parayı en az 10'a katlamış olman lazım. çiftlik banklı dombili bile 100 batırdıysa en az 100 de kenara atmıştı!

    yani güzel kardeşim ortaya malzemeyi atayım izleyici kafada birleştirsin, hikayeyi kursun falan diyorsunuz. biz de eşek değiliz tabi anlıyoruz. şu sorduğum soruların 10 da 9'unun cevabını çıkabilirim. zorlar ıkınır bir mantığa oturturum da neden ben yapayım! neden görmeyeyim. sinema gösterme sanatı ya hani. oldu olacak bundan sonraki için oyunculuk da kullanma ver ekrana maymunlu bir tablo, şömine, çekiç, bir çanta para ve bir elma ağacı. gerisini biz kafadan kuralım.
    sinemada aptala anlatır gibi her şeyi anlatmayalım derken, ana aksı pas geç demiyorlardır herhalde.
    sonuç olarak kıvanç'ın oyunculuğu hatrına imdb puanım 6/10
  • adam tarkovsky+nbc+kubrick+zeki demirkubuz+hemingway+dostoyevski’nin bütün tuşlarına basarak film yapmayı denemiş ama olmamış . film para kazanma kaygısıyla yapılmış .
    filmdeki tek güzel şey kıvanç’ın oyunculuğu .
    bu yani . 3/10.
hesabın var mı? giriş yap