• bu turnuvaya katilabilmek icin elindeki skinlerini satarak takim arkadaslarina ucak bileti alan maj3r sayesinde türk espor tarihinin en büyük basarisi elde edilmistir.

    son 3 major sampiyonu rus takimi virtus pro‘yu yenerek ceyrek finale yükseldik.

    önümüzdeki 10 yil konusulacak bir basari. helal olsun.

    yalniz yok mu su cocuklara sponsor olacak bir babayigit türk is adami yav? dünya‘nin izledigi turnuvada spiker durmadan türk takiminin sponsori yok ellerindeki skinleri satarak gelmisler buraya falan diye dalga geciyor.
  • ikinci map vertigo 2-0 gerideyiz majer çıkıp desert eagle ile 3 kişiyi arkalıyor orada round alınıyor ve kaptan biz buraya kaybetmeye gelmedik biz buraya devam etmeye geldik diye bağırdı orada hepimiz hissettik burada bitmeyecekti bu seriyi kaptana yazıyoruz tek başına sırtladı takımı
    devam beyler devam biz buraya çeyrek finallerde elenmeye gelmedik.

    edit:bazı arkadaşlar sordu fikstür ve maçları nereden takip ediyorsunuz diye
    fikstür twitter'da pgl diye aratırsanız organizasyon paylaşıyor
    maçları twicth ve veya youtube de pgl diye aratırsanız ulaşırsınız
  • majorda çeyrek final'e çıkmak çok büyük bir başarı da, son 3 major şampiyonunu arka arkaya yenerek çıkmak normal bir şey değil. bu momentumla şampiyonluk gelebilir.
  • 29 mart cuma günü oynanacak tarihi navi maçıyla ilgili bir şeyler yazacam ama önce nasıl imkansıza yakın bir şeyi başardıklarını biraz daha anlatalım.

    cs izleyicisinin hemen hemen tamamında olayın sadece adam vurmak olduğu sanılıyor. izleyici yaş ortalamasının küçük olmasından kaynaklı bu durumu anlıyorum ama bu adamlar 3-5 sene sonra köşelerine çekildiklerinde yerlerine birileri gelecekse bu işin öyle olmadığını her seferinde anlatmakta fayda var. dediğim gibi yaşlar küçük, gerekirse kafaya vura vura anlatmak gerek.

    takımdaki rollerin öneminin ne derece büyük olduğunu kavramak gerek. bu giriş ondandı. bu takım ilk kurulduğunda igl xantares'ti. xantares kendini big'de benchlettiğinde ne gerek var demiştim. "tier 1'de bir tane oyuncumuz var, ondan da olduk" diye düşünmüştüm ama aynı zamanda hak da vermiştim. başka ülkede yaşamak, dil bariyerinden dolayı derinlikli bir ilişki kuramamak, hepsinden de önemlisi oyunu istediğin gibi oynayamamak... big'de çok iyi bir dönem geçirmesine, takımla dünya 1 numarasını görmelerine rağmen unutmamak gerek ki dust2'de bile b anchor oynuyordu xantares. bu aslında pitbull'u zincirle bağlamak gibi bir şeydi ve haliyle xantares de sahip olduğu tüm enerjiyi ve patlayıcılığı ortaya koyabileceği, her şeyiyle tamamen merkezinde olduğu bir takımla kariyerine devam etmek istedi.

    big'den ayrılmaya karar verdiğinde çok büyük ihtimal kafasında tabsen tipi bir igl'lik vardı ama o zamanın şartlarından ötürü takım da baştan biraz bozuk kurulunca o iş hiç olmadı. xfloud ilk aşamada takıma gelemedi. issaa'yla beraber iletişim hiç olmadı. sonra xfloud geldi ama calyx'le çok benzer özelliklere sahip olduğu için roller tam oturmadı. imorr'dan beklenen entry performansı alınamadı falan derken takımı kurdukları güne pişman oldukları bir dönem geçirdiler. bu dönemde birkaç ay içinde takım 3 kez igl değiştirdi. xantares bıraktı, woxic aldı. o da olmadı imorr denedi. takım, hltv'nin geyik kaynağı oldu.

    baktılar bu iş böyle olmuyor, cs kariyerini bitirmiş majer'i kolundan tutup getirdiler. o da paz'la ve hardstyle'la geldi. eski space soldiers gibi bir şey oldu takım ama paz eski paz olmayınca o hikaye de erken bitti. bu arada woxic takımdan gitti. baktı olmuyor majer de gitti. xfloud bir benchte bir kadroda falan... bildiğin yapboz tahtası gibi takımın kurcalanmadık yeri kalmadı. onca hamleye rağmen de bir türlü olmadı.

    peki, niye olmamıştı? mesela, xfloud kötü oyuncu muydu? bence çok iyi, çok zeki oyuncu. ama zaten benzer işleri yapan üstelik aim'i çok çok daha keskin bir calyx var. imorr kötü oyuncu mu? imorr hala iddia ediyorum oyunun gördüğü en saf yeteneklerden fakat pro seviyede oyunu okuma ve özellikle timing konusunda çok eksikleri olan biri. top cambazı ama yeşil sahada maç yapmak farklı işte.

    yerine oturmayan taşlarla takım 2 seneye yakın zaman geçirdi ve bence ef'nin hikayesi bana öyle geliyor ki fabre'nin takıma dahil olmasıyla değişti. dışardan bir göz olarak takıma koç olarak geldi. eksikleri gördü, normalde duygusal bir adam olmasına rağmen burada olaya duygusal yaklaşmayarak çözümü sundu. adam vurması çok önemli değil, bu takıma net bir igl lazım, bu takıma rakibi baskılarken hayatta kalabilen bir entry oyuncusu lazım.

    igl majer, orası net fakat potansiyelleri belli 5-10 kişiden oluşan türk oyuncu havuzundan bu entry oyuncusunu bulmak imkansıza yakın bir şeydi. belki soulfly olabilirdi ama o da o zamanlar sangal'daydı. hiç duyulmadı ama belki muhabbeti geçmiştir iki takım arasında. derken wicadia diye academy takımından bir çocuğa bu şansı verdiler. onlarca başarısız denemeden sonra bir yerde bu işin tutacağına baya bir inanmış olacaklar ki yine denediler ve bu kez farklı oldu. wicadia tetristeki uzun çubuk gibi cuk diye takıma oturdu.

    zaten bir iki ay içinde takımın oyunundaki gelişme çok net fark edildi. özellikle 2023 eylül'deki esl pro league performansıyla beraber takımdaki herkes ilk defa doğru yolda olduklarını hissetti.

    oyuncuların ismi ne olursa olsun bu oyun iyi bir igl olmadan, iyi bir anchor oyuncusu olmadan, iyi bir lurker olmadan, side'larda doğru kombinasyonu yapmadan, iyi utility kullanmadan ve bence hepsinden de önemlisi iyi bir iletişim olmadan oynanmıyor. daha doğrusu pro seviyede bunlar olmadan oynanamıyor.

    majer adam vuramıyor diye iki maçtan birinde yerin dibine gömülüyor ama çoğu kişi majer'in verdiği call'ların farkında değil. mid'den attığı timinglerin farkında değil. utilityleri çok iyi kullanmasının farkında değil. ki bana zaten vuran bir tane igl söyleyin. hooxi mi vuruyor, karrigan mı vuruyor, apex mi vuruyor. büyük takımlarda igl önce takımı oynatır. majer isterse 5 vursun, takımı doğru oynattığı sürece en ufak bir problem yok. vurdu da bu arada. en kritik yerde çıkarıp masaya koydu zaten.

    bunun yanında bir de woxic konusu var. woxic çok missliyor! yahu, oyunda şu an misslemeyen awp mi var. maçları tek taraflı ve sadece bizim takım odaklı izleyenler bir tek woxic missliyor zannediyor. şu major'de zywoo'sundan shiro'suna kadar misslemeyen awp yok. bir tek torzsi var istikrarlı oynayan. woxic herkesten fazla missliyor diyelim ama bu adamın görevi sadece awp ile adam vurmak da değil ki. inferno b'ye attığı o flash olmasa xantares orada 3-4 oyuncuyu vuramaz. woxic iletişimi kuvvetli, supportu çok iyi olan bir oyuncu. takımda parçaların yerine oturmadığı dönemde missleri çok göze batıyordu, ben de diyordum bu kadar misslenmez diye ama o dönem takımın oyunundaki tutukluktan dolayı herkes biri çıksın maçı alsın gözüyle izlediği için oyunu, hata yapan herkese sallıyordu.

    şimdi roller çok net ve oynadıkça daha da oturuyor her şey. kendi içlerinde bir çılgınlık yaşamazlarsa, aynı konsantrasyonla devam ederlerse bu takım birkaç yıl bu seviyelerde s-tier kalır diye düşünüyorum.

    son olarak gelelim navi maçına. navi'nin cuma günkü maçta bize karşı mirage pickleyeceği neredeyse garanti. bizim ne pickleyeceğimizi ise bence şu an takımdan başka kimse bilmiyor. vertigo ban olacağı için iki side'dı da belirli bir dengede oynayabildiğimiz inferno ya da nuke olur gibi duruyor şimdilik. anubis picklesek t başlayacaklar ve ct'de hala her takım gibi problem yaşıyoruz orada. overpass da decidera kalacak sanki

    en son iem katowice'de karşılaştık navi'yle. orada nuke, mirage ve anubis oynamıştık. bu maçtan itibaren iki takımın formunu ele aldığımızda onlar en fazla yerlerinde sayarken hatta biraz da kötüye giderken, eternal fire inanılmaz bir çıkış gerçekleştirdi. şu anda oyunumuz onlardan çok daha sağlam görünüyor.

    navi eski navi değil. simple'ın son döneminde de çok çok sağlam görünmüyorlardı zaten ama hala çok etkili 3 oyuncusu var. wonderful, bit ve jl. aleksib ve im zayıf noktaları. bit de son dönemde istikrar sorunu yaşıyor. ilk çıktığı dönemde kasıp kavurmuştu ortalığı ama bu aralar bir iyi, bir kötü. iem katowice maçından önce de yazmıştım bunu tekrar edeyim, şayet aleksib'in kafaya girersek navi'nin maça tutunma gibi bir şansı yok. aleksib o anlarda oyundan baya düşen çok göstermese de bir fine yakışmayacak seviyede duygusal bir igl.

    kısacası, tur onlardan çok ef'nin ellerinde. faze'i, vitality'i, virtus.pro'yu yenerek gelmenin büyük özgüveni var şu an takımda. ben cuma günü mirage'ı da bir başka oynayacağımızı düşünüyorum. iş decider map'e kalmayacak bile.
  • bugün saat 19.00'da navi ile major çeyrek finali oynayacak olan espor takımı.

    şu, "uçak bileti için skinlerini sattılar" denen aptal muhabbeti kim çıkardı bilmiyorum fakat böyle bir durum yok. eternal fire böyle bi' organizasyon değil. kendileri bootcamp yapmak için yurtdışında gaming house falan tuttular. sırf daha düşük ping ile oynamak için. çok büyük olmasa da 3-5 tane sponsorları var, lisanslı ürünlerini sattıkları websiteleri var, düzenledikleri watch party'nin biletleri bile 50-75 tl falan.

    eternal fire organizasyon olarak farklı oyunlarda da yer alıyor. hatta geçen sezon lol'de bile takımları vardı. bünyesinde onlarca insan çalışıyor. para içinde yüzdüklerini falan zannetmiyorum da skin satmadan uçak biletlerini rahatlıkla alabilecek bir organizasyon.

    yine de umarım daha çok sponsorları olur. başarılar ef.
  • cs2’nin en iyi strat yapan, taktik işleten takımına beyinsiz rush yapıyor demek en hafif tabiriyle orospu çocukluğudur.

    majer’in gölgesinde serinleyen takım.
  • uzun bir yazı olacak, ingilizce terimlerle türkçe'nin karıştığı bir yazı olacak ve genel oyunun durumu ve takım özelinde değerlendirme içerecektir.

    cs go dinamikleri her geçen gün değişiyor. daha iyi ve daha çeşitlenen. bireysel mekaniklerin mükemmelleştiği, makro ve mikro stratejilerin de tier 1(genel seviye gruplarının adı.(profesyonel takım gruplarının en üst seviyesi.) seviyesinde fark yaratacak kadar üst seviyelerde oynandığı bir oyun haline geldi.
    en göze çarpan değişiklerden biri, oyun artık o kadar ezberden oynanmıyor. bunun belki de en büyük temsilcilerinden birisi yekindar'dır. xantares'in tam bu akım değişirken olan yayınlarında çokça kez veryansın edip hatta kızdığı olaylar, smoke push'lamak(atılan sis bombasının içinden ileri hamle yapıp çıkmak), off angle peek'lemek(belli başlı pozisyonlar ve açıların yerine, daha beklenmedik açılarda pozisyon almak, o pozisyonlardan çıkıp bakmak). ct de bile agresif atak yapmak gibi şeyler troll ve fpl(esea ile beraber alternatif dereceli oyun sisteminin en üstü sayılan lig( de sadece yapılabilecek şeyler gibi görünürken. doğru ve akıllıca kullanıldığında çok etkili olduğu görüldü. bu oyun stiline adapte olmakta hala zorlanıyoruz, kendimiz denediğinde de gerçekten çoğu zaman troll oluyor.(akıllıca karar verilmediğinde vs) ki, imorr'un en büyük zaaflarından biri oyunu her zaman iyi okuyamamasından ötürü çokça bu hatalarından görebilirsiniz. elinde utility(gaz , flaş, yanıcı molotof ve el bombasına verilen genel isim) ile yakalanma, dümdüz smoke'dan koşma. ileride yakalanma. zamanlamayı tutturamama gibi.) iki ucu keskin bıçak anlayacağın. bir diğer ana değişikliklerden biri, hem mekaniklerin hem de stratejilerin çok üst seviyeye geldiği noktalarda, buna benzer bir etkinin awp lerden gelmesi. eskiden sağlam awp'ler pasif bekleyip atış kaçırmayınca gayet etkili ve yeterli olurken, artık gerektiğinde agresif oynayabilen, impact kill'leri (oynanılan oyuna ve elin gidişatına doğruda katkı yapan, fark yaran vuruşlar)alabilen awp'ciler, bu seviyede aim'lerin olduğu yerde ciddi fark yaratır haline geldi. su an top 10 daki takımların neredeyse tamamına yakınının bu şekilde awp'cilere sahip olduğunu görebilirsiniz. çünkü daha aşağısı şu an kurtarmıyor. device ve syrson gibi çok solid awp'cilerin(vurması gereken yerde vuruş çok kaçırmayan dürbünlü silah oyuncuları) oyundan düşmesinin en büyük etmenlerinden biri bu. woxic de bu tarz bir awp oyuncusu hiç olmadı, o kadar da sağlam vuruş kaçırmayan yapısı da olmadığından(son dönemlerdeki formu dolayısıyla) eternal fire a yetmemeye başladı. igl rifler(in game leader, yani oyun için karar alan lider oyuncu, makineli tüfek kullananlardan) olarak az katkı yapılmasını(en azından takıma yük olmayacak kadar katkıyı takımlar kompanse edebilirken, düşük awp performansı tolare edilemiyor). bu tarz awp lerin belki en etkili isimlerinden biri olan sh1ro, gambit ve sonradan c9 ı taşıyan en önemli oyuncu olabilir bu yüzden. ne ararsanız var. yerine göre impact kill'ler, agresif awp vuruşları, ekstralar, yeri geldiğinde solid kaçırmayan tutuşlar. bunları da olabildiğince az basit hatayla ve akılcı yapmak gerçekten muazzam iş. imorr un awp ye geçmesinin en olumlu yanı, rifle'r olarak beceremese de, awp olarak biraz daha dengeleyebilrse yetenek olarak potansiyeli herkesin söylediği gibi var agresif de oynayabilir. ama bu son serilerde de görüldüğü üzere, aim mekanikleri olarak t1-1.5 seviyesinde, strateji ve makro oyun bakımından t2 olan bne'a karsı bile çokça basit hata yaptı. t1 seviyeleri basit hata kabul etmez, anında cezalandırılırsınız. 2 el 1v3 round kazanıp, 3 el çok basit şekilde ölmektense, 5 el daha keskin oynamak su an çok daha önemli. ama woxic'in de imorr'dan fazla katkı vermediği düşünülürse şu an için en etkili hamlenin de bu olduğu gözüküyor.

    bunların haricinde takımın eksik olduğu alanlar, mikro oyunlar. kimi zaman iyi emareler gösterse de, hala yeterli seviyede değil. en temel konulardan biri olan, kill trade'leri aksıyor. aralıkları ya çok açık oynuyoruz, teker teker oluyoruz ya da rakip cok rahat vurup pozisyon değistirebiliyoruz, ya da line up(rakibin imlecinde, üstü üste gelmek, tek sniper vuruşla arka arkaya iki kişinin ölmesi,imleci hareket ettirmeden tarayarak iki veya daha fazla kişiyi aynı anda vurmak) yiyecek kadar üst üste peek'liyoruz (arka arkaya birden fazla çıkıp bir açıdan bakmak). bir kişinin ct veya t fark etmeden, cok rahat bir şekilde teker teker 2-3 kişi vurması kabul edilemez. utility kullanımı ve bunun efektifliğini de ayrıca değerlendirmek lazım tabii..
    makro oyunlar konusunda, oyun içi reaksiyonel strateji geliştirme konusunda takım maalesef fecaat. yoksa air mekanikleri olarak çok geride değiliz ki. fark yaratan kısımlar makro ve mikro oyunlar(genel taktikten ziyade, daha dar çerçevede alınan kararlar, öldürme takasını almak, takım arkadaslarının bomba desteğiyle çıkıp bakmak gibi.). bne son maçta bizden daha sağlam aim e sahip olmasına rağmen onlar da aynı sebepten kaybettiler. inanılmaz stratejik hatalar yaptılar. vertigo haritasında 20 t round'unda orta kontrolünü 2 defa almaktan imtina eden, çoğunda ya all a ya all b stratejisinde oynayan bir takımdan bahsediyoruz ki.. akıllara durgunluk verici. ona rağmen zorlandığımız çokça yer var. lurk(genellikle haritada arkadan sızma görevini üstlenen oyuncu) çok kolay yemek. haritada çok gap vermek. mantıksız kararlar yanlış tahminler, iletişimsizlikler gibi.
    bir diğer husus harita havuzu genişliği. harita havuzunun darlığı da tolare edilebilir değil artık. mirage gibi eternal fire ın oyununun çok zayıf olduğu bir harita varken(inanılmaz gap'ler , zorlamalar, hep ekstralarla el almaya çalışmakla geçiyor maçlar. takım oyunu ve stratejiyle oynayabildiğin bir harita değilken, ancient gibi bir haritanın 1 senedir neredeyse insta ban olması, hiç dokunulmaması kurtarmıyor.

    doğru bir örnek olmasa da, 15 maçlık kazanma serisine sahip olan dünya 1 numarası oynayacağımız g2'nun bile şu aralar overpass insta banı. ama onun dışında oynayamadıkları harita yok neredeyse. bir tek vertigo'yu görmedik son zamanlarda. onu da oynamaya hazır olduklarını düşünüyorum. işte burada sıkıntı başlıyor. eternal fire'ın en iyi haritası olan belki de su an nuke, g2'nun en acık ara en iyi haritası. ef overpass i son zamanlarda oynamaya başladı iyi, ama g2'nun insta ban ı(direkt yasaklama). ancient banladık, overpass'i seçemedik. mirage zaten fecaat. vertigo tökezlese de oynanabilir, bir risk alınıp nuke denenebilir. ancient da düşünüldüğü kadar iyi seviyede olmadığı görüldü. inferno'da idare edecek seviyede. kısacası 1 tane insta banınız varken 2. bir çok kotu haritanız havuzunuzda olmamalı.

    son olarak da ef'nin ciddi bir "kazanması gereken yerlerde kazanamama" durumu var. eskiden bir dönemde deagle'ı daha güçlü olduğu zamanlarda force'layarak ve ek olarak karşı herkes gayet yüzdesi yüksek şekilde el kaybedebiliyordu, ama artık öyle değil. ekolara kolay el kaybedilmiyor ama ef gayet rahat kaybedebiliyor. bir diğeri de avantajlı konumlarda kaybetmek. 2vs3 2vs4 3vs5 sayısız el kaybediliyor. her elin çok değerli olduğu üst seviyede bu kazanılması şart elleri kaybederek tutunmak çok zor.
    olumlu yanlara gelecek olursak, bu kadar iyi olmayan makro ve mikro oyunla t2'nun en üstündeki takımlara maç kazanabilme becerisi göstermek çok değerli. sürekli zorlu rakiple tempolu maç yapma alışkanlığı gelişmeye başladı bu çok olumlu ve online scrim(profesyonel takımların kendi aralarında yaptığı antrenman maçları.) yapmaktan çok daha değerli bazı şeylerin çalışıp çalışmadığını görmek için. potansiyeli takımın hala yüksek. tavanı t1 belki hiçbir zaman olmasa da top 20 ye yerleşmek hep t1-1.5'larla maç yapabilecek alışkanlığa sahip olmak gayet önemli bir başarı.
    son eleştiri, oyun dışında olarak o fizikler çok ciddi seviyelerde. tempolu maç takviminde ve uzun saat antrenmanlarda olumsuz etkisinin olmaması imkansız. kesinlikle kilolara dikkat etmek kondisyonu arttırmak gerekiyor. profesyonel sporcular olarak..

    edit: yazım yanlışları giderildi. terimlerin yanına olabildiğince açıklama yapılmaya çalışıldı. ekstra terimlerin açıklamasını da ekliyorum.

    dry peek: herhaldi bir utility desteği olmadan( yani flash vs atılmadan) doğrudan açılardan çıkıp bakmak.
    frag katkısı: vuruş katkısı.
    ut: utility.
    aim: hedef almak.
  • önce fnatic, ardından og. bir major ancak bu kadar hak edilebilirdi. hemen maça geçelim.

    öncelikle çok uzun zamandır harita seçiminde bu kadar ters köşe olduğumu hatırlamıyorum. sadece ben değil, herkes ters köşe oldu. çok da tartışıldı bu konu. adamlar daha önce official'da beraber hiç oynamadıkları ve insta banları olan vertigo'yu açıkta bırakarak nuke'ü banladılar. belli ki vertigo'ya çok çalışmışlar. kafa karıştırarak bir sürpriz de yapmak istediler ama nereden bakarsan büyük risk. bu göt kadar haritada aim fight çok ön plana çıkıyor. "all aim, no brain" olarak cihana ün salmışız, yaptığınıza bakın. eternal fire'ın vertigo'da çok dengesiz maçları olsa da takımın oynamayı sevdiği net main maplerinden biri. woxic de maç sonu ingilizce röportajda bunu söyledi. "biz nuke'e gideriz diye düşünmüştük, gece de nuke'e baya çalıştık ama ban gelince iyi o zaman vertigo oynarız dedik" dedi.

    hadi bunu anladık, vertigo'yu bize picklettiniz fakat siz nasıl bir yürek yediniz de bize karşı dust2'yi picklediniz. adamlar bildiğin ters köşe yapmak için gelmişler maça. herkes ya mirage'a ya overpass'e ya da inferno'ya gideceklerini düşünürken bambaşka bir tablo çıktı ortaya. bir gün önce bizim çocuklara "yarın og'yle vertigo ve dust2 oynayacaz" deseydiniz "ya bi siktir git" derlerdi büyük ihtimalle. neyse, pickleri şaşkınlık içinde izledik ve "bize uyar" deyip devam ettik.

    vertigo'yla giriş yapalım. haritaya 7-0 gibi bir skorla felaket başladık. herhalde o anda twitch'i kapatan çok olmuştur ama sonrasında toparladık. nasıl toparladık? özellikle yine xfloud ve calyx ikilisinin t'de clutch oynayarak aldıkları birkaç round var ki maç ellerimizden kayıp gidecekken bizi maçın içinde tuttu. aslında 7-0'a kadar sürekli plant almayı başardık, çok daha iyisini de yapardık fakat post-plant'te çok zorlandık. xfloud'un mid'den çok iyi timingleri olmasına rağmen maç başında sprayinde yaşadığı sıkıntılardan dolayı alabileceğimiz birkaç roundu og'ye verdik. maçın kırılma anında ise yine xfloud vardı. çocuk 19 yaşında yerli xyp9x oldu başımıza. 15-14 öndeyiz, haritayı kapatma roundunda her şey bizim kontrolümüzdeyken bir anda yaşadığımız rehavetle 1v2 kaldık. xfloud yine inanılmaz soğukkanlı bir oyunla fnatic'e overpass'te yaptığının bir benzerini bu kez og'ye vertigo'da yaparak haritayı almamızı sağladı. xfloud öyle bir oyuncu ki haritayı 7 kill'le kapatır ama 7 kill de clutchta el kazandırmıştır. çocuğun aldığı bütün kill'ler çok büyük. bu arada calyx ve xantares'in rampa savunmasının da hakkını verelim. özellikle calyx kırıkta birkaç round üst üste entry vermesine rağmen hiç geri adım atmadı ve sonrasında smoke içi çifter çifter toplayarak müthiş işler yaptı.

    geçelim dust2'ye. haritaya vertigo'nun aksine çok iyi başlamamıza rağmen bu kez senaryo ters işledi. ct'yi zar zor önde kapattıktan sonra maçı izleyenlerin aklına "t'de yine tıkanır mıyız acaba" diye bir soru gelmiştir. aslında dust2 çok daha farklı şekilde bitebilirdi ama biz dust2 oynarken gözümüzü bu haritaya açtığımızdan olsa gerek, buralar bizim mahalle edasıyla fazla özgüvenli oynuyoruz. hatta o özgüven bir noktadan sonra işi inanılmaz kişiselleştiriyor. özellikle t'deyken uzunu alma konusundaki ısrarımız bunun en net örneği. adamlar aldırmıyor, siz misiniz lan aldırmayan diyerek kanırta kanırta almaya çalışıyoruz. o uzun mevzusunu kişiselleştirmeseydik çok daha rahat kapatırdık haritayı ama bu oyunda oluyor böyle şeyler. bu arada takımın b retake'i inanılmaz. dust2 b retake oyunun en zor işlerinden biri ama bizimkiler maşallah kılçıksız yapıyor o işi.

    faze, vitality, fnatic, og derken net bir ifadeyle major'e gitmeden major oynayıp major'e kaldık. takım 8. ayında tier 1-2 takımların arasından major yaptı. ilk ayları hatırlıyorum da hayali bile kaf dağının ardında görünüyordu. gerçekten helal olsun. bu kadar kısa zamanda alınan bu yol büyük bir saygıyı hak ediyor.
  • xantares gerçekten çok büyük oyuncu.

    durum 14-14, midde woxic düşmüş 3vs4 olmuş. astralis boş bıraktığımız b'ye rotasyon yapıyor, device ise elinde awp ile xantares'in 20 saniye önce bomba fırlattığı headshot açısını tutuyor. bu sırada bizden herkes b'ye giderken xantares device'ın hala a'da olabileceğini düşünüp jump peek yapıyor, device ıskalıyor ve xantares güvenli bir şekilde a'dan ayrılmayı başarıyor.

    burada başka bir oyuncumuz olsaydı bu ihtimali düşünemeyip direkt b'ye gitmeye çalışırken device tarafından düşürülecekti ve retake için 2vs4 kalacaktık ve belki de haritayı kaybedecektik ama xantares faktörü sayesinde hem raundı hem haritayı aldık.

    eğer dil sıkıntısı olmasaydı dünyada oynayamayacağı tier 1 takım yoktu.
  • kuruldukları günden bu yana bütün maçlarını izledim. amacı daha büyük maçlar oynadılar belki ama bu geceki bne cct final maçı bence şimdiye kadarki en önemli maçtı.

    maçtan kopabilecekleri çok an oldu, çok fazla clutch kaybedildi, yüzler çok düştü, çoğu zaman oyuna girmekte zorlandılar ama tüm bunların üstesinden bir şekilde gelmeyi başardılar ve bu 2 senedir ilk defa oldu.

    bundan sonrası çok daha hızlı gelişecek diye düşünüyorum. top 20'nin gediklisi olmak için ilk defa kapı böylesi ardına kadar aralandı. bu özgüvenle pro league'de g2'nun galibiyet serisine de son verirlerse bambaşka şeylerden bahsetmeye başlarız.
hesabın var mı? giriş yap