• "zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun"

    bu ayete göre recm cezası yok. birçok müslüman buna dayanarak recmin olmadığını, bir kısmı da recm'i hz. muhammed'in iki müslümana uygulamasına rağmen bu ayetin gelmesinden sonra asla uygulamadığını yani geçerliliğinin kalmadığını söylemekte.

    ayetin "nüzul" zamanı ile (bkz: hz. muhammed'in recm tatbik etmesi) vakasının kronolojisini incelemek lazım. (bkz: hz. muhammed'in recm tatbik etmesi/#25591842)
  • mustafa islamoğlu bu ayetle recmin kaldırıldığını söylüyor:

    http://www.mustafaislamoglu.com/…nda-cevaplar-.html
  • islam uygulamalarının tümü kur'an'da yazmaz. sanırım bu konuda herkes hemfikir.

    örneğin, namazın kaç vakit, kaç rekat olduğunu ve nasıl kılınacağını kur'an'da bulamazsınız. düşünün, islam'ın alamet-i farikası olan namaz hakkında bile vakit, rekat ve usul mevzularında kur'an'da izahat yoktur.

    fakat, buna bakarak; "namaz 3 vakittir, ayrıca 2'şer rekat kılsak yeter" diyebilir miyiz? elbette diyemeyiz. çünkü namazın 5 vakit olduğunu ve nasıl kılınması gerektiğini sünnet ve geleneksel uygulamalara bakarak öğrenir, böyle biliriz...

    bunun gibi, nur suresinin 2. ayetinde zinaya bir ceza öngörülmüş. buradan açıkca anlıyoruz ki, zina cezalandırılması, hem de sert biçimde (100 sopa) gereken bir suç.

    yukarıda da örneğini verdik; nasıl ki namazı kur'an'a bakarak kılmaya kalkıştığımızda saçmalamış olursak, zina suçunu da kur'an'a göre vermeye kalktığımızda aynı hataya düşeriz. kur'an'daki ceza, verilebilecek minimum cezayı ifade eder.

    kur'an haricinde, sünnet ve 1400 yıllık islam geleneği, recm'i bir ceza olarak uygulamamız gerektiğini anlatır. ki zaten islam tarihi boyunca recm olağan bir zina cezası olarak uygulanmıştır. onca alim, koca koca veliler 1400 yıl buna cevaz vermiş, şimdi yeni nesil ılımlı müslümanlar çıkıp; "yoktur böyle bir şey" diyor.

    bu nasıl bir aymazlık?

    şimdi kalkıp da kur'an'da recm yok, o halde recm yoktur demenin de gereği yok.

    kur'an'da bayram namazı da yazmaz. hadi o halde bayram namazı da kılmayalım, oldu mu?

    1400 yıl boyunca tüm alimler recm'e cevaz vermiş, kimsenin buna itirazı olmamış. bu şeriatın gereği olarak uygulanmış.

    bu alimlerden ve velilerden daha mı iyi biliyorsunuz da islamı; "recm yoktur" diye geziyorsunuz ortalıkta. onların binde biri ilme sahip misiniz?
  • bu ayete göre recm cezası yok, ama yine de, bu ayetten temel alarak, zinanın toplu infaz edilmesi gereken bir cezası olduğunu iddia edebilirler ve bunu hadislere dayandırarak recme dönüştürebilirler; ki yapıyorlar.

    "allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, allah'ın dininde onlara acıyacağınız tutmasın" ne demek yahu.

    sevişmişler ulan hepitopu.
  • recm olayını etkisiz kılan ayettir. ama kadınlara verilen ceza daha ayrıdır. sopa erkek için.

    kadınlarınızdan zina yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye veya allah onlar hakkında bir yol açıncaya kadar evden dışarı çıkarmayın. nisa/15
  • (bkz: işkence)
  • allah'ın orgy partilerini öngördüğünü gösteren ve katılanlara karşı yaptırımları belirlediği ayetmiş. ulan 4 şahit diyorlar, 80 sopa diyorlar. o sopalar da en net şekilde başkalarının karısına kızına bakıp saçı açıkta diye tahrik olanların götüne girsin.
  • übermenşlere değil tüm dönem insanlarına gönderilen dinin uygulanmasını öngördüğü toplumsal kurallardan birini açık şekilde ifade eder. ve ekstrem orgy partili örneklerle, geleneksel kabul görmüş "namus, aldatmanın kötülüğü, aldatılanın çektiği acılar" gibi ajitatif damarlara oynayıp süper bir hak zemine oturtulabilir yüz sopa cezası.

    yalnız günümüzde şu dört şahitli orgy abartması biraz geçersiz kalıyor sanırım. şeriat kurallarının uygulandığı toplumsal düzenlemede iki kişinin islam nikahı dışındaki cinsel ilişkileri gizli kamera vasıtasıyla çekilmişse dört kişilik şahit ekibine pek gerek kalmıyor gibi. hem zaten bu cezanın verilmesi kolay değil yeaa, sevgiline orospu dersen sana vururlar yeaaa, islam çok modern yeaaa, kadını da koruyor yeaaa
  • din adamı değilim ve yorumda hataya düşmekten allah'a sığınırım, ama yine de bu ayetin "kur'an'daki ceza, verilebilecek minimum cezayı ifade eder" şeklinde yorumlanmasını aklım almıyor. bu nasıl bir mantıktır? allah ayetle hüküm verdiği bir konuda insanlara "bu yetmez biraz daha ekleyelim" deme hakkını mı vermiş?

    bunun namazın kılınış şekliyle, bayram namazıyla vs. karşılaştırılması uygun olmaz. bir şeyi ayette kaba hatlarıyla tarif edip tatbikatındaki ayrıntıların gösterimini peygambere bırakmak veya farzlar dışında nafile ibadetleri teşvik etmekle allah, insanlara herhangi bir ayetteki bir hükmün ötesine geçip o konuda farklı bir şey yapma yetkisini vermiş olamaz.
  • ilgili ayetleri yok sayarak kendilerini veya inandıkları şeyhlerini kitabın üzerinde görenler için bir şey ifade etmeyen ayet.

    onlar: "islam uygulamalarının tümü kur'an'da yazmaz. sanırım bu konuda herkes hemfikir. ..." deyip kendilerince kurallar icat ederler. buna karşılık kuran'da şöyle yazar:

    - enbiya (10): "andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?"
    - enfal (22): "şüphesiz, yeryüzünde yürüyen canlıların allah katında en kötüsü, akıllarını kullanmayan (gerçeği görmeyen) sağırlar, dilsizlerdir."
    - yunus (100): "allah'ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. allah, azabı akıllarını kullanmayanlara verir."
    - sâd (29): "bu kur'an, âyetlerini düşünsünler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır."
    - al'i imran (70): "ey kitap ehli! şahit olduğunuz halde, niçin allah'ın âyetlerini inkar ediyorsunuz?"
    - al'i imran (71): "ey kitap ehli! niçin hakkı batılla karıştırıyor ve bile bile gerçeği gizliyorsunuz?"
hesabın var mı? giriş yap